Wednesday, May 30, 2012

Haish.


Assalamualaikum.
Aku sudah pun membaca novel yang bertajuk Bagaikan Puteri karya Ramlee Awang Murshid.
Sekarang, aku baca buku lain pula. Bukan fasal ceritera kisah dongeng. Tetapi, sebuah fakta mengenai dunia dan mungkin sekali tentang peperangan dunia. Hmm. Aku malas nak cerita dengan lebih lanjut. Kerana hal ini agak sensetif.

Ok. Back to my topic.

Setiap hari yang aku tempuhi, aku akan buat benda yang sama. Tapi tidak mengapa. Walaupun muram aku rasa, aku berasa happy.

Hari Jumaat ini, akan bermula pembelajaran aku seperti biasa. Walaupun aku di dunia cuti lagi, tetapi, aku perlu siapkan homeworks aku. Haish. Hmm, tidak mengapa. Aku berharap, roh serta jasadku ikhlas untuk mengerjakan apa jua kerja atau ibadat. Seperti, Laksamana Sunan atau Saifudin di dalam novel Bagaikan Puteri yang hanya hidup kerana Allah walaupun pelbagai dugaan yang ditempuhinya. Dia tidak pernah mendengar kata-kata syaitan laknatullah. Aku kagum dengan dia.

Tiada lagi kata-kata yang harus aku tulis. Selamat maju jaya.




2 comments:

  1. Good Job!!! That's the life of Islam. Usaha, Tawakal, Doa adalah senjata pelajar yang cemerlang. May your dreams come true. I will always prayer for you my dear sis... Best of luck in whatever you do.(^_^)V

    ReplyDelete
  2. Huaa sweetnye akk ngan nadiah! (yang benar: yg tiada kakak) hehe

    ReplyDelete